Pitch

De eerste drie dagen van de meivakantie heb ik hard gewerkt aan mijn onderzoeksvoorstel voor LA5. Koningsdag was de deadline voor het laatste formatieve feedback moment. Daarna heb ik gewerkt aan mijn herontwerp voor LA2. Om de laatste paar dagen te werken aan mijn pitch in de vorm van een pecha-kucha. Dankzij een tip van Judith had ik een timer, al bleek in presentatiemodus dat er toch al een klokje liep.

Pedro De BruyckereMaandag was het zo ver, we gingen pitchen voor onze begeleider en de expert. De expert die ik had uitgenodigd was Pedro de Bruyckere. Hij leek mij het meest geschikt omdat hij een kritische expert is en veel parate kennis heeft van onderzoeken. Ik had Pedro gevraagd of hij ervoor open stond om naar Eindhoven te komen om ons ontwerpbureau (bestaande uit 5 mensen) van feedback te voorzien. Ik was verrast dat hij wilde komen; het is nogal een reis voor vanuit Gent. Dit was motivatie om mijn herontwerp en pitch zo goed mogelijk te maken. Het was spannend, ik heb goede feedback gekregen: een belangrijke stap om een opdracht succes te laten zijn, is dat de docent weet wat de voorkennis van de leerling is, inhoudelijk en qua vaardigheden.

Ieder lid van ons ontwerpbureau had een kwartier de tijd voor de pitch en feedback. Mijke was als laatste en haar herontwerp was helemaal in Pedro’s straatje, het liefst had hij nog uren door gepraat, maar hij moest door om een trein te halen. Mijke heeft misschien wel de meeste inhoudelijke tips gekregen. Wij vinden haar herontwerp ook het beste en dankzij Pedro met een interessant perspectief er naast.

| Leraar natuurkunde | vmbo-TL | 2College Jozefmavo |

1 Comments

  1. Julia Bartelds

    Geweldig dat je zo’n goede expert kon regelen voor jouw ontwerpbureau! Ik kan me voorstellen dat jullie zo tot interessante discussies zijn gekomen. Top!

  2. Pingback: Tweede leerarrangement ten einde | Meneer van Bakel

  3. Pingback: LA4: Quest 0 | Meneer van Bakel

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *