Curriculum-analyse-deel A,B,C

deel A,B,C

Curriculum Analyse 2College Jozefmavo
Verzoek toegang door bovenstaande link te volgen.

TL;DR

Ik keek heel erg uit naar het analyseren van het curriculum en ben blij om te constateren dat de beoogde missie terug te zien is het gerealiseerde curriculum.
Een paar kritische noten: Beleidsdocumenten zijn verouderd en bij een aantal domeinen zijn de missie, visie of doelen niet expliciet. In sommige situaties sluiten het beoogd, het uitgevoerd en het gerealiseerd curriculum goed op elkaar aan, maar is de relatie gebaseerd op toeval. Docenten handelen niet per definitie met de schoolmissie in gedachten.

Mij rijst de vraag of de visie naar de schoolcultuur toe is geschreven? Is dat verkeerd?
Wordt de koers bepaald door de richting die het schip op drijft?

Ik denk dat een school die bij wil blijven en innovatief wil zijn een koers uit moet zetten die ook oploeft wanneer dit nodig is, ook al werkt niks mee.

| Leraar natuurkunde | vmbo-TL | 2College Jozefmavo |

0 Comments

  1. Pingback: Tweede leerarrangement ten einde | Meneer van Bakel

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *