In de meivakantie had ik een projectje:
Ik wilde samen met een actieheld een video maken over de 3e wet van Newton.
Factie = -Freactie
Maar zonder flauwekul, ik heb green screen materiaal gebruikt van de JCVD Make My Movie contest. Dit is mijn tweede video waar ik echt gebruik maak van storytelling. Ik heb veel aandacht besteed aan audio- en video-kwaliteit. Ik ben benieuwd of leerlingen graag naar zo’n video kijken of dat ze liever naar een recht-toe recht-aan video kijken waar verteld wordt waar het op staat.
Misschien is het een verschil voor leerlingen tussen, kijken als instructie of snel voor extra uitleg: remediërend.
Ik vind de uitleg net zo goed als bij je ‘traditionele’, strakke flipping video’s. Maar storytelling heeft wat mij betreft een hogere entertainment waarde, en dat kan de overdracht versterken. Het is ook nog eens goed voor de variatie. En uiteindelijk is het ook weer smaakgebonden. Ik zie een mythbusters-buster aankomen… ;)
Mythbusters is echt heel vet.
Maken meets wetenschap meets urban-legends.
Ik zie het je op je eigen manier doen Rob. Echt! En als ik iets daaraan kan bijdragen, dan graag.