Het is nu echt begonnen. De eerste bijeenkomst (de 0-week) heb ik gemist omdat ik met klas 4 naar Tsjechië was. Inhoudelijk heb ik schijnbaar niet zo veel gemist. Meldingen van de portal instellen, mail instellen en N@Tschool! instellen, dat had ik zelf al gedaan. Wat ik wel jammer vond was dat ik mijn leerteam nu nog niet ontmoet heb.
Bij de opening van het collegejaar kende ik nog niemand. Ik ben een beetje vooraan gaan zitten. En kreeg gelijk de bal toegespeeld (letterlijk). Ik mocht me al eerste voorstellen.
Dank je wel voor de bal @RPvanBakel ;) leuk om je @LerenInnoveren te zien. Succes! #mli
— Judith van Hooijdonk (@jujuutje) 8 september 2014
Toen ik de bal overspeelde bleken er gelukkig wel wat Tweeps in de zaal.
Later in de klassen hebben we ons klassikaal voorgesteld. Ik merkte al gelijk dat er enkele mensen waren, waarmee ik misschien niet zo goed zou kunnen samenwerken. Hilde noemde dat haar allergie was wanneer mensen niet heel stipt zijn. Ow ow… Hilde zit in mijn leerteam.
In een kleiner groepje heb ik gesproken met Peter en Sofie. Peter werkt in het vso en Sofie in het VO, Sofie is al eens eerder aan de MLI begonnen en heeft al heel veel achtergrond kennis. Gelukkig zit zij ook in mijn leerteam.
De eerste echte inhoud ging over leertheoriën:
Nav huiswerk #MLI behaviorisme/cognivisme/constructivisme herken ik nog meer in deze oude blogpost http://t.co/OwcwBtvYP6 (behaviorisme)
— Rob van Bakel (@RPvanBakel) 12 september 2014
Ik heb meteen zo veel geleerd. Ik had echter wel het gevoel dat mijn hoofd op ontploffen stond.