Waardeloze instructie 2.0

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je jezelf betrapt op een compleet onsamenhangende, achronologische instructie? In de klas zie je steeds meer vraagtekens boven de hoofdjes, je draait je om naar het bord en denkt: O mijn God!?!?!?
De bewustwording volgt altijd pas ruim na dat het kwaad geschied is. Wat dacht ik!?!?!

“Sorry, jongens, dit lijkt nergens naar.” Je verliest één les en de volgende les ga je repareren wat je hebt aangericht. Gelukkig gebeurt dit zelden en hoef ik niet zo vaak te repareren.



Maar…

Deze week had ik dat met een instructie-video. In de laatste week van de zomervakantie heb ik 4 video’s over optica opgenomen, waarvan ik gister de derde online heb gezegd.


De eerste twee instructies zijn logisch opgebouwd, maar de derde… Ik luisterde de onbewerkte video terug en had een wat-dacht-ik momentje. De video opnieuw opnemen kost te veel tijd. Na heel veel knippen en plakken (dat hoor je), hoop ik dat ik meer duidelijk maak, in plaats van verwarring te scheppen.
*Fingers Crossed*

| Leraar natuurkunde | vmbo-TL | 2College Jozefmavo |